Dag: 22 juni 2026

Regeringen har beslutat att tilldela metallforskningsinstitutet Swerim 20 miljoner kronor för forskning och utveckling inom metallvärdekedjan. Beskedet är viktigt för svensk industri, innovation och försörjningstrygghet.