WhizCut med huvudkontor i Helsingborg har flera strängar på sin lyra. De utvecklar och säljer precisionsverktyg till automatsvarvar och är även återförsäljare för bland annat Mas Tools GmbH i Skandinavien.
Whizcut befinner sig i ett expansivt skede och breddar sitt sortiment på den skandinaviska marknaden. Mot den bakgrunden förstärker företaget sin försäljningsorganisation och har anställt Niclas Axelsson som försäljningschef.
–Kunskaperna i Whizcut är gedigna och viljan att hjälpa våra kunder är stark, säger Niclas Axelsson.
Niclas Axelsson har gedigen erfarenhet av försäljning mot flera olika industrisegment och har haft stort fokus på bland annat verktygsmaskiner. Han har specialkunskaper om längdsvarvning och skärande verktyg samt försäljning och kommer därför att spela en viktig roll i WhizCuts satsning på den svenska och skandinaviska marknaden.
Niclas kommer bland annat att ansvara för WhizCuts nya bredare sortiment där ledorden är “allt till din längdsvarv”.
—Det känns spännande och stimulerande att börja arbeta på ett företag som både utvecklar och säljer verktyg, till kunder över hela världen, säger han och fortsätter:
–Att få vara med och bygga upp WhizCuts satsning på den skandinaviska marknaden och bidra till att vi blir en komplett leverantör av verktyg och tillbehör till automat- och längdsvarvningsindustrin känns verkligen som en spännande utmaning.
Chris Schmidt, vd på WhizCut betonar att rekryteringen av Niclas Axelsson är en viktig del i att WhizCut växlar upp i Skandinavien.
—Niclas tillför värdefull kompetens inom försäljning och marknadskunnande och kompletterar vår organisation perfekt.