Med anställningen av Ronny Windell som tekniker för skärande bearbetning stärker Edströms Verktyg AB sin kundsupport inom den nischen.
–Det händer mycket inom skärande bearbetning. Vi vill visa våra kunder att vi gör allt för att de ska känna sig trygga i den utvecklingen, säger Viktor Wessbo, vd på Edströms Verktyg.
Ronny Windell kommer närmast från Sandvik Coromant där han har arbetat som teknisk säljare i 14 år. Han har också lång erfarenhet av prototyptillverkning inom svarvning hos Uppåkra Mekaniska.
–Jag har arbetat med skärande bearbetning i mer än 25 år, säger Ronny Windell.
Han kommer att bistå både säljare och kunder med sin tekniska kompetens.
–Jag ger kunder teknisk support och hjälper dem att hitta tekniska lösningar på hur en bearbetning kan utföras på bästa sätt. När man kommer in utifrån kan man bistå med nya perspektiv samt se saker och ting med andra ögon, jag vill vara ett bollplank. Teknisk support går självklart att få digitalt i tider som dessa.
Utvecklingen rör sig allt tydligare mot digitalisering. Förra året lanserade Edströms en ny hemsida med webbshop med närmare 300 000 artiklar. Digitaliseringen är ett faktum som stärkts ytterligare genom den pågående coronapandemin då många kundmöten sker digitalt.
Edströms Verktyg erbjuder ett komplett utbud av verktyg, skydd och utrustning. Företaget säljer bland annat ToolBar, Edströms egen lösning för reducerad lagerhållning och automatisering av flödesartiklar och verktygsskär. Edströms strävar efter långvariga samarbeten där trygghet, personlig omtanke, lönsamhet och effektivisering värdesätts.
–Det ska vara enkelt att välja Edströms som leverantör, säger Viktor Wessbo.